Ogłoszenie 





Poprzedni temat «» Następny temat
[ZIPP PRO 50] MONTAŻ SILNIKA.
Autor Wiadomość
msgcrew 
Stunter
UFOL



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50 cm3/110 ccm
Przebieg: 1920/300
Wiek: 31
Dołączył 1163 dni temu
Posty: 364
Piwa: 44/80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-16, 17:11   [ZIPP PRO 50] MONTAŻ SILNIKA.

Witam.
Ostatnio mój budżet nieoczekiwanie się pomniejszył o kilka stów:( Mam zakupiony silnik do Pro.
Jest to 110 ccm. Pytanie...jest jakaś realna szansa, że laik założy go samemu?? Chciałbym w końcu śmigać a nie mogę czekać do połowy lipca za pieniędzmi, żeby zlecić to mechanikowi jak zakładał pierwotny plan.
Poozdro.
_________________
UFOL_MSG CREW
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
sebabix
kam78900 
Motocyklista
Kamil)



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 110cm3
Przebieg: 130km
Wiek: 16
Dołączył 1022 dni temu
Posty: 151
Piwa: 17/8
Skąd: 20km od Krakowa
Wysłany: 2012-05-16, 17:57   

Silnik waż 20 kg wystarczy plastik odkrecić i przełożyć silnik.
_________________
Nie Jeżdzij Szybciej, Niż Potrafisz Myśleć


Jeśli pomogłem postaw PIWO
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
voland2609 
Zbanowany
Volandzik



Pojazd: Pro50 Sold, YAMAHA YZF R125
2T/4T: 4T
Pojemność: 125
Przebieg: 6.5k / 8k
Zaproszone osoby: 102
Wiek: 17
Dołączył 1093 dni temu
Posty: 401
Otrzymał 71 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-05-16, 18:14   

Waży 12kg, odkręcasz mocowanie silnika, all przewody, masa itd, gaźnik zakręcasz kranik, odczepiasz sprzęgło i dzwignię zmiany biegów, i wkładasz nowy.
_________________
Lubie w dupke :*
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
chemik75 
Stunter
MythBusters



Pojazd: Zipp Pro50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50/124ccm
Przebieg: 692km/430km/14km
Dołączył 1224 dni temu
Posty: 329
Piwa: 108/29
Skąd: Czeladź (Katowice)
Wysłany: 2012-05-16, 20:05   

msgcrew, Jestem prawie pewien że dasz sobie radę, bo nie jest to aż tak skomplikowana operacja, a w razie problemów masz wielu doświadczonych forumowiczów na tym forum, którzy na pewno Ci pomogą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
basty 
Pieszy



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50
Przebieg: 1800
Wiek: 32
Dołączył 1095 dni temu
Posty: 22
Otrzymał 10 piw(a)
Skąd: Puszczykowo - Poznań
Wysłany: 2012-05-18, 15:12   

zamontujesz bez problemu, w razie czego uderzaj do mnie, daleko nie masz ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
msgcrew 
Stunter
UFOL



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50 cm3/110 ccm
Przebieg: 1920/300
Wiek: 31
Dołączył 1163 dni temu
Posty: 364
Piwa: 44/80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-18, 23:03   

Heh...no to chyba się za to zabiorę:) Przynajmniej jakieś doświadczenie wleci;) Jak co będę pisał...a podejrzewam, że będę;)
basty, widzę jak zwykle chętny do pomocy:) Dzięki. Jak będzie tragicznie to skołuję siano na transport i zabiorę niunię.
Poozdro.
_________________
UFOL_MSG CREW
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
sebabix 
Motorowerzysta



Pojazd: zipp pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 124cm3
Dołączył 1211 dni temu
Posty: 74
Piwa: 14/12
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2012-05-19, 09:12   

Wymiana silnika jest prosta,z przeróbek to tylko rozwierciłem otwory montażowe aby silnik cofnąć do tyłu bo głowica dotykała ramy a reszta to odwrotność demontażu 50cm.

Fotka z wymiany silnika zimową porą w remontowanej kuchni bo garaż jeszcze w powijakach(mina żony bezcenna).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
voland2609 
Zbanowany
Volandzik



Pojazd: Pro50 Sold, YAMAHA YZF R125
2T/4T: 4T
Pojemność: 125
Przebieg: 6.5k / 8k
Zaproszone osoby: 102
Wiek: 17
Dołączył 1093 dni temu
Posty: 401
Otrzymał 71 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-05-19, 09:59   


Nadal czekam na zębatki ...
_________________
Lubie w dupke :*
Ostatnio zmieniony przez voland2609 2012-05-19, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
chemik75 
Stunter
MythBusters



Pojazd: Zipp Pro50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50/124ccm
Przebieg: 692km/430km/14km
Dołączył 1224 dni temu
Posty: 329
Piwa: 108/29
Skąd: Czeladź (Katowice)
Wysłany: 2012-05-19, 10:08   

sebabix, Motorek na kocyku...to jest prawdziwy pasjonat <3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
LowMan 
Wyczynowiec
Ujeżdżacz 98KM



Pojazd: Yamaha FZ6 Fazer 2007
2T/4T: 4T
Pojemność: 599 ccm
Przebieg: 9750km
Wiek: 33
Dołączył 865 dni temu
Posty: 412
Piwa: 82/13
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-05-19, 11:05   

Czy jest różnica między 110, a 125? Były na allegro 125 z 6 cewkami SR+ 12KM i tak dalej.
Teraz widzę tylko 110. Generalnie są dwa modele. Z osłonka jak od Pro i okrągłą (taką śrubką). Czy jest między nimi jakaś różnica?

Czy wzmacnialiście ramę?
_________________
pozdrawiam
LowMan

Fazer - here I am !!



Sprzedam Zipp Pro 50: http://tablica.pl/oferta/...D5-ID1zdWr.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kam78900 
Motocyklista
Kamil)



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 110cm3
Przebieg: 130km
Wiek: 16
Dołączył 1022 dni temu
Posty: 151
Piwa: 17/8
Skąd: 20km od Krakowa
Wysłany: 2012-05-19, 13:39   

Ta okrągła ze śrubką to jest automat lub półautomat.
_________________
Nie Jeżdzij Szybciej, Niż Potrafisz Myśleć


Jeśli pomogłem postaw PIWO
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
msgcrew 
Stunter
UFOL



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50 cm3/110 ccm
Przebieg: 1920/300
Wiek: 31
Dołączył 1163 dni temu
Posty: 364
Piwa: 44/80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-19, 14:15   

chemik75 napisał/a:
Motorek na kocyku...to jest prawdziwy pasjonat <3


No przecież musi być niuni wygodnie i cieplutko :)

OK. A wracając do tematu wymiany silnika. Staram się obadać sprawę. Zrobiłem kilka fotek i mam nadzieję, że w racie co poprawicie i poinformujecie.

ZDJĘCIE 1:
http://www.picshot.pl/public/view/full/114744
Rozumiem, że owe otwory zaznaczone cyframi 1-4 to otwory montażowe u spodu silnika.

ZDJĘCIE 2:
http://www.picshot.pl/public/view/full/114746
Otwór oznaczony 5tką to kolejny otwór montażowy na tyle silnika.

ZDJĘCIE 3:
http://www.picshot.pl/public/view/full/114747
Tutaj podłączamy króciec na niego gaźnik i filtr powietrza.

ZDJĘCIE 4:
http://www.picshot.pl/public/view/full/114748
Tutaj nie wiem...Co to za kabelek w czerwono-białej izolacji? (oznaczony 8mką)

ZDJĘCIE 5:
http://www.picshot.pl/public/view/full/114750
Czy owa rurka oznaczona 9tką pozostaje luzem jak jest?

W chwili obecnej chyba tyle...
Piwka polecą.
Poozdro!


19 maja 2012 18:01

Melduję uprzejmie, że stary silnik zdemontowany. Mykam zaraz z nowym do założenia. Podczas demontażu wyszły kolejne niestaranności Zippa...No ale damy radę! :)
Poozdro. Będę meldował na bieżąco.
_________________
UFOL_MSG CREW
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez msgcrew 2012-05-19, 18:03, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
sebabix
LowMan 
Wyczynowiec
Ujeżdżacz 98KM



Pojazd: Yamaha FZ6 Fazer 2007
2T/4T: 4T
Pojemność: 599 ccm
Przebieg: 9750km
Wiek: 33
Dołączył 865 dni temu
Posty: 412
Piwa: 82/13
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-05-20, 14:02   

kam78900 napisał/a:
Ta okrągła ze śrubką to jest automat lub półautomat.

Oj nie za bardzo to co piszesz ma sens.
Te okrągłe ze śrubką są też manuale: silnik
_________________
pozdrawiam
LowMan

Fazer - here I am !!



Sprzedam Zipp Pro 50: http://tablica.pl/oferta/...D5-ID1zdWr.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
msgcrew 
Stunter
UFOL



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50 cm3/110 ccm
Przebieg: 1920/300
Wiek: 31
Dołączył 1163 dni temu
Posty: 364
Piwa: 44/80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-22, 01:10   

Witam. W sobotę założyłem nowy silniczek. Niunia jeszcze wprawdzie nie odpaliła ale raczej jest wszystko si.
Pojawiają się pytania...
1) Czy w związku ze zmianą silnika (jest nieco większy niż oryginalny) istnieje szansa, że linka od sprzęgła jest zbyt krótka? Za żadne skarby świata nie mogę jej nieco poluzować. Klamka sprzęgła nie odskakuje - linka jest cały czas napięta.
2) Z racji, że aku znów jest rozładowane próbowałem odpalić z kopki...tylko działa ona jakoś dziwnie. Jedno kopnięcie działa (wykonuje pełen ruch jak normalnie powinno być) przy kolejnym się blokuje, później kolejne znów działa i następne nie (działa co drugie kopnięcie)...czy to jakiś błąd przy montażu dźwigni czy jak?
3) Wprawdzie mam mało zupy w baku i może przez to nie odpala...ale może kwestia regulacji gaźnika...jak ustawić śrubki w gaźniku, żeby silnik zaskoczył? Z późniejszą regulacją dam sobie radę...tylko chodzi o jakiś wstępny setup. W obecnej chwili po odkręceniu kranika zalewa filtr powietrza :( Już nie mam pomysłów.
4) Czy w przypadku nowego silnika muszę wyregulować zawory? Czy są one już wyregulowane przez producenta?
5) No i chyba ostatnie pytanie - na przyszłość: co ze ślimakiem? Jakby nie było prędkościomierz ważna rzecz. Jaki ślimak zakupić, żeby kręcił linką adekwatnie do prędkości, z którą się poruszam? Na co zwracać uwagę przy zakupie ślimaka?
Z góry dzięki za wskazówki. Piffa polecą.
Lewa w górę!
_________________
UFOL_MSG CREW
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez msgcrew 2012-05-22, 01:11, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
sebabix
basty 
Pieszy



Pojazd: Zipp Pro 50
2T/4T: 4T
Pojemność: 50
Przebieg: 1800
Wiek: 32
Dołączył 1095 dni temu
Posty: 22
Otrzymał 10 piw(a)
Skąd: Puszczykowo - Poznań
Wysłany: 2012-05-22, 08:51   

1. Linka sprzęgła powinna mieć taką samą długość, proponuję zajrzeć w okolice baku paliwa, tam przebiega linka i jest na niej ściągacz- czyli gwintowana dwustronnie śruba którą regulujesz napięcie linki.
2. Naładować baterię. Kopka może odskakiwać nieprawidłowo w przypadku zapiętego ktróegokolwiek biegu. Pamiętaj że w tych silnikach biegi idą inaczej.
3. Wstępne ustawienie gaźnika ogranicza się do podniesienia przepustnicy aby silnik złapał " pierwszy oddech", potem nagrzewa się motor i reguluje gaźnik. Zalewanie gaźnika i filtra powietrza wskazywałoby na nieszczelność zaworu iglicowego w komorze pływakowej, bądź też zakleszczenie pływaka ( może na skutek transportu ). Sprawdź to.
4. Luz zaworowy należy sprawdzić.
5. Sprawa ze ślimakiem jest banalna- przykład z autopsji. Odkręcasz zacisk hamulcowy, rozłączasz linkę napędu prędkościomierza, zdejmujesz koło, zdejmujesz ślimak, myjesz go dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej a nasępnie smarujesz ! Najpierw olejem, a później smarem stałym, Łt4S najlepszy. Stara jak świat zasada;- kto smaruje ten jedzie- w ten sposób u mnie problem wariującj wskazówki prędkościomierza został rozwiązany.
W razie czego wal śmiało, najlepiej na tel.
Pozdrawiam
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
msgcrew, sebabix
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Zipp-Forum by .siL

Strona wygenerowana w 0,61 sekundy. Zapytań do SQL: 15

statystyka